Alessandro Bernardi, Profit Protection Analyst, PVH

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Servizio alumni

17 Giugno 2019

Diversi nostri laureati per aiutare gli attuali studenti e neolaureati ad orientarsi nel mondo del lavoro, hanno condiviso la storia della loro carriera. Ecco la storia di Alessandro Bernardi, Profit Protection Analyst in PVH Europe BV ad Amsterdam (NL). USI Degrees: Master in Tecnologie per la comunicazione, 2009 e Bachelor in Scienze della comunicazione, 2006.

Come hai iniziato la tua carriera?

After a first experience in a communication agency in Ticino, I started my career in the newly created Loss Prevention Department of Guess Europe,
in the Lugano HQ. After that I continued my career in Guess Europe's French office in Paris.

Perché hai scelto di lavorare presso PVH Europe BV?

After almost 6 years in Retail Fashion, I accepted the challenge offered me by PVH of testing and widen my competences in a bigger Retail entity. In addition, this allowed me to discover a brand new living context by relocating from Paris to Amsterdam.

In cosa consiste il tuo ruolo?

Responsible for Data Mining, controls and investigations (both in-store and backend) for Europe (520 stores + 660 concessions in 21 countries as per April 2019).

Quali sono, a tuo parere, le qualità necessarie per fare carriera in PVH Europe BV?

Being ready to go the extra mile, being innovative, out-of-the-box thinking.

Quali sono secondo te le caratteristiche/gli aspetti positivi dell'USI?

Offer a mix of competences that allow students a wider range of choice for specialization, both academically and professionally.

Quali competenze e/o capacità acquisite durante il tuo percorso di studi all’USI sono risultate utili nella tua carriera professionale?

Being able to "read" what is necessary within different projects, and select the most appropriate tools (and their implementation) in order to reach your goal.

Cosa potresti suggerire ad un neolaureato USI che deve entrare nel mondo del lavoro?

Reach for innovation, defend your ideas, never sell out.